Grundejerforeningen Store Klaus

 

          

          

 Bestyrelsesmøde i Grundejerforeningen Store Klaus - Referat nr. 8 

 

 07.01.2010.

 

Deltagere: Annemarie, Finn, Patricia, Kim, Niels

Afbud fra: Jesper og Søren

Mødes blev afholdt hos Annemarie & Finn

1.       Godkendelse af referat nr. 7

·         Referat nr. 7 blev godkendt

 

2.       Fastlæggelse af dagsorden

 

3.       Gensidig orientering:

·         Annemarie undersøger ved Kommunen, om de har nogen forpligtelser tilbage vedrørende vedligehold af vængerne.

·         Det blev drøftet om vi skulle tage initiativ til Skt. Hans bål på ”Runderen”. Drøftes videre på et senere tidspunkt.

·         Det blev drøftet at etablere snerydning af fortove og evt. indkørsler. Patricia undersøger til næste møde, hvad pris for dette kan blive. Rydning af fortove kunne betales over kontingent, og rydning af indkørsler kunne betales individuelt.

 

4.       Status på økonomiområdet:

·         Ingen bevægelser på konti.

·         Samlet saldo: vejfond + alm. konto = ca. 63.000 kr.

·         Annemarie undersøger sammen med Jesper, om de 2 tilbud på renovering af vænger også gælder i 2011. Vi skal have vores ”vejplan” på plads på næste møde, så den er klar til generalforsamlingen.

 

5.       Opfølgning fra arbejdsgrupper:

·         Hjemmesiden blev meget positivt kommenteret af alle i bestyrelsen. Flere beboere har også udtrykt glæde over dette arbejde.

·         Finn, som arbejder med hjemmesiden, mener, at den er helt ”færdig” inden generalforsamlingen. Udgift til hostmaster bliver 273,50 kr. Hjemmesidens domæne er gratis, idet Patricia & Peter har doneret den.

·         Flere beboere har udtrykt tilfredshed med arbejdet før jul med at få ryddet stamvejen for sne.

·         Generelt udtrykker flere beboere tilfredshed med det stigende informationsniveau.

 

6.       Forberedelse af generalforsamling:

·         Der arbejdes ud fra datoen onsdag den 11. marts for generalforsamling. Annemarie undersøger, om de sædvanlige lokaler på Sognegården er ledige.

·         Kim udarbejder årsregnskab til næste bestyrelsesmøde.

·         De to generalforsamlingsvalgte revisorer, Parly i nr. 41 og Kent i nr. 55, indkaldes til næste bestyrelsesmøde for at godkende regnskabet.

·         Forslag til behandling på generalforsamling skal være bestyrelsen i hænde senest 15. februar. Annemarie, Finn og Niels laver infobrev herom, og Niels ”poster” det til alle beboere senest 1. februar.

·         Til næste møde udarbejder Annemarie og Niels forslag til ”indkaldelse til generalforsamling”

·         Indkaldelsen til generalforsamling skal udsendes senest 14 dage før selve generalforsamlingen, og den skal sendes pr brev. Niels sørger for omdeling til samtlige postkasser.

·         Annemarie laver udkast til ”formandens beretning” til næste bestyrelsesmøde.

·         Forskellige emner til dirigent på generalforsamlingen blev drøftet. Niels fik til opgave at få en kandidat til at lade sig opstille og påtage sig jobbet.

·         Følgende er på valg:
Bestyrelse: Patricia og Jesper
Suppleanter: Søren og Finn
Revisorer: Parly og Kent
Revisorsuppleant: Vagn

·         Følgende er ikke på valg:

Annemarie, Kim og Niels

 

7.       Er der noget vi skal informere om:

·         Ikke ud over det ovenfor nævnte.

 

8.       Ny mødedato:

·         Næste bestyrelsesmøde onsdag 17. februar, hos Niels.

 

9.       Evt.

·         Intet.

 

Referent: Niels, 9. januar 2010