Grundejerforeningen Store Klaus

 

  

Referat af ordinær generalforsamling i

Grundejerforeningen Store Klaus

Mødet fandt sted på Sognegården (v/kirken) /

tirsdag den 15. marts 2011 kl. 19:00


Referent: Niels Pedersen (nr. 77)

Til generalforsamlingen var fremmødt ud over bestyrelsen 9 personer repræsenterende 7 husstande.


1. Valg af dirigent og stemmetællere

Forsamlingen valgte Gert Krarup (nr. 81) til generalforsamlingens dirigent.

Dirigenten fastslog, at indkaldelsen ifølge vedtægterne var udsendt rettidigt.

Dirigenten udsatte valg af stemmetællere til senere.

2. Beretning v/ formanden Annemarie Hansen (nr. 52)

Formanden aflagde beretning om årets arbejde i bestyrelsen. Se bilag.

Dirigenten satte formandens beretning til debat.

Parly (nr. 41) spurgte, hvornår ring 3 forventes igangsat. Niels (nr. 77) oplyste, at projekteringen skal være afsluttet inden udgangen af 2011. Dermed vil fastlæggelsen af linjeføringen være afklaret.
Formanden gjorde opmærksom på, at bestyrelsen vil arbejde for en placeringen af den nye ring 3, så den kommer længere væk fra Store Klaus og vores nærområde. Annemarie stiller op som suppleant til Borgerforeningen (se nedenfor) for at få størst mulig indflydelse.

Formanden nævnte, at vores grundejerforening – som forening – er medlem af Borgerforeningen Allesø – Næsbyhoved Broby – Skovshøjrup - Kirkendrup, som netop har rundsendt skrift nr. 4, 2011.
Man er velkommen til at melde sig ind som privatperson, men via vores forening er vi dækket ind.

Beretningen blev godkendt af forsamlingen.

3. Fremlæggelse af regnskabet til godkendelse v/ kassereren Kim Bruun Pedersen

Kim (nr. 33) fremlagde regnskabet. Regnskabet viser et resultat på 20.534,22 kr. Heraf hensættes 20.000 kr til vejfonden.


4. Indkomne forslag

Der var ikke indsendt forslag til behandling.
Bestyrelsens forslag om renovering af vængerne blev uddybet af Jesper (nr. 73). Jesper og Niels (nr. 77) har haft vores renoveringsforslag til vurdering af Johnny Knudsen, Odense Kommune. Vurderingen har udmøntet sig i det fremsatte forslag.

Parly (nr. 41) gjorde opmærksom på, at der muligvis skulle efterrepareres hul i asfalten ud for hans indkørsel.

Bestyrelsens forslag blev vedtaget.

5. Fastsættelse af kontingent. Bestyrelsen foreslår 450 kr. for 2011 og hensættelse af 20.000 kr. til vejfonden.

Forslaget blev vedtaget uden debat.


6. Valg af bestyrelse

Annemarie Hansen (nr. 52), Kim Bruun Pedersen (nr. 33) og Niels Pedersen (nr. 77) blev alle genvalgt.


7. Valg af Suppleanter til bestyrelsen

Finn Hansen (nr. 52) og Christian Kristensen (nr. 35) blev genvalgt.


8. Valg af revisorer

Parly Dupont Larsen (nr. 41) og Kent Larsen Jensen (nr. 55) blev genvalgt.


9. Valg af revisorsuppleant

Vagn Mølgaard (nr. 6) blev genvalgt.


10. Eventuelt

Kent (nr. 55) gjorde opmærksom på revnerne i den nye asfalt på stamvejen. Jesper (nr. 73) tager kontakt til Odense Kommune om dette.

Kent (nr. 55) gjorde også opmærksom på problemerne ved lyskrydset ved indkørslen til Store Klaus: mange cyklister vælger at køre i den forkerte retning på den ikke dobbeltrettede strækning af cykelstien fra tanken frem til lyskrydset. Det giver ofte farlige situationer i lyskrydset. Kent formulerer problemet skriftligt og deltager i næste bestyrelsesmøde. Herefter tager vi kontakt til kommunen.

Annemarie (nr. 52) nævnte, at bestyrelsen har overvejelser om at få opsat nabohjælpsskilte. Der blev omtalt nogle få indbrud og indbrudsforsøg, men forsamlingen konkluderede dog, at det næppe havde den store effekt at opsætte skilte. Derimod mente man, at det var vigtigere, at vi holder øje med hinandens huse mv.

Peder (nr. 51) påtalte den manglende oprydning af den netop foretagne beskæring af hegnet langs stamvejen. Annemarie tager kontakt til kommunen.

Hjemmesiden www.storeklausodense.dk: Finn (nr. 52), som har lavet og vedligeholder siden, fik ros for sit arbejde.

Dirigenten takkede for god ro og orden. Formanden takkede bestyrelsen for det gode samarbejde.

Mødet hævet kl. 20:00.

Referat godkendt af Gert Krarup, dirigent, den 20.03.2011

   

Årsberetning.

Generalforsamlingen 2011

Der har været afholdt 6 møder i det forløbne år.

Vejbelægningen.

Dette år har først og fremmest handlet om vores vejbelægning og hvorvidt vi  skulle få en ny belægning eller ej.

Det er især Jesper og Niels der har arbejdet med dette.

Vi har konsulteret Johnny Knudsen fra Odense Kommunes vejafdeling. Han har været meget behjælpelig. Han kom her ud og vurderede belægningens tilstand. Jesper vil komme med et indlæg om dette efterfølgende.

Det er rart at man som grundejerforening kan få en god hjælp fra Odense Kommune.

Stavis å slyngninger.

Niels, sidder i arbejdsgruppen for projektet vedr. genetablering af åslyngningerne. Det er et spændende projekt, som vi har fulgt tæt. På et tidspunkt sidste år var vi ikke sikker på, at det ville lykkes at komme til enighed med alle lodsejere, men det faldt stille og roligt på plads.

Så blev der økonomisk krise i Odense Kommune og vi fik at vide at vores stisystem i ådalen var truet. Forrige år blev der jo holdt forskellige høringer – dem fortalte jeg om sidste år, og vi havde fået lovning på et flot stisystem , legepladser mm.

Det ville vi selvfølgelig forsøge at gøre noget ved. Det første initiativ vi tog var at deltage ved et møde vedr. forstadspulje, da vi havde fået oplyst, at vi evt. kunne søge denne pulje og derved få midler til at etablere et stisystem. Det viste sig dog hurtigt at dette ikke var realistisk og det kunne vi jo nok også ha’ sagt os selv, at Odense kommune ikke først kan spare en plan væk og derefter give den som en bevilling fra Forstadspuljen. Det ville nok se lidt mærkeligt ud.

Nå, så måtte vi finde på noget andet. Niels tog kontakt til forskellige foreninger som kunne have en interesse i  ådalen. Vi kontaktede bl.a. Dansk Natur Frednings Forening, Odense Gymnastik Forening, Eventyrløbet, Friluftsrådet, Ornitologforeningen, Odense Lystfiskerforening og det endte med, at vi fik arrangeret et møde med Jan Boye. Vi havde repræsentanter med fra Eventyrløbet og Friluftsrådet.

Det blev et godt møde, hvor vi helt klart gik der fra med en god fornemmelse af at det havde gjort en forskel, at vi tog os tid og mødte op. Faktisk fik vi lidt mere sti end der ellers var planlagt. Niels og Finn var med til mødet. Der er hængt et kort op hvor I kan se det nye stisystem afmærket.

Arbejdet med at genetablere åslyngningerne begynder i denne sommer.

Hvis der er spørgsmål til dette projekt er Niels godt inde i planerne.

 

Besøg af lokal politiker.

På vores seneste møde i bestyrelsen havde vi besøg af Lars Havelund, lokalpolitiker fra Kirkendrup. Vi ville høre lidt om hvad der sker lokalt, og så ville vi også drøfte om han havde nogle gode ideer til, hvem vi skulle kontakte for at få el-masterne i ådalen fjernet.

Det blev mest af alt til en god snak om planerne for den nye ringvej. Denne ringvej er planlagt til at komme fra Korup og gå igennem det nyanlagte skovareal i Kirkendrup. Det er et meget naturskønt område, med ny skov, mosearealer, et fantastisk fugleliv mm.  Ring 3 vil ind til videre komme til at ligge tæt på de øverste huse på Store Klaus, og man må formode, at det vil give en del støjgener ind i vores område.

Den vej kunne vi godt tænke os at få placeret et andet sted og selvfølgelig ude på den anden side af Næsbyhoved Broby.

Vi har i den forbindelse haft kontakt til Borgerforeningen som dækker Skovshøjrup,  Allesø, Næsbyhoved Broby og Kirkendrup. Vi vil indgå i et samarbejde med dem om at påvirke politikerne så vi ikke bliver gennemskåret af endnu en ringvej.

Som grundejerforening er vi medlem af Borgerforeningen.

Der er borgermøde i foreningen d.29.3  kl. 20 i fælleslokalerne i Storkeløkken. Skov og Naturstyrelsen vil fortælle om projektet vedr. Åslyngningerne. Jeg vil opfordre til at I møder op. Der er også generalforsamling i Borgerforeningen. Den starter kl. 19.

Vi har skrinlagt vores planer om en petanquebane. Det er ikke så enkelt at få den placeret i vores område.

Jeg håber at I ind i mellem går ind og kigger på vores hjemmeside. I må gerne sende billeder eller oplysning hvis der sker noget spændende i vores lokalområde, så er det Finn der står for at ved lige holde hjemmesiden.

I årets løb har jeg haft enkelte henvendelser omkring de ting man nu kan blive lidt irriteret over som nabo. Det er f.eks at enkelte ikke husker at få ryddet sne fra fortovene, at hække ikke bliver klippet, at biler bliver parkeret på nogle uhensigtsmæssige steder i forhold til andres udkørsler osv. Jeg opfordrer altid folk til selv at tage kontakt vedr. det aktuelle problem. Jeg mener ikke det er min opgave som formand at være sådan en slags ”opsynsmand”, men nu er de fleste af emnerne nævnt.

Jeg vil gerne benytte lejligheden til at sige tak til bestyrelsen for nogle hyggelige aftner. Det er altid inspirerende at være sammen med jer.

Og det var så min årsberetning for 2010 og jeg vil give ordet tilbage til Gert.