Referat af ordinær generalforsamling 2013

Sted: Sognegården (v/kirken), Bogensevej 92, 5270 Odense N
Tidspunkt: Torsdag d. 21. marts 2013 kl. 19:30

Dagsorden:
1. Valg af dirigent.
– valg af stemmetællere.
Til generalforsamlingen var 10 husstande repræsenteret med 14 personer.
Generalforsamlingen valgte Gert, nr. 81, som dirigent.
Dirigenten udskød valg af stemmetællere til senere.

2. Beretning v/ formanden Annemarie Hansen.
Formanden var forhindret i fremmøde, så derfor gennemgik Niels, nr. 77, bestyrelsens beretning. Se bilag Formandens årsberetning for 2012.
Dirigenten efterlyste spørgsmål/kommentarer til beretningen:
Peder, nr. 51, bad bestyrelsen om at fastholde kommunen på at udtynde skoven ved Jernalderlandsbyen. Det blev endvidere fremført, at i frost og ved sne gav skyggen ud over stamvejen farlige situationer med islag og dermed farlig kørsel/trafik.
Der var generel utilfredshed med støj/beplantningen mod Bogensevej, og bestyrelsen blev bedt om at arbejde videre med kommunen angående støjgenerne.
Der var stor tilfredshed med den ”nye” ådal, samt placeringen af Ring 3.
Ros til Kim i nr. 50 for det fine arbejde med www.storeklausodense.dk

Beretningen blev godkendt.

3. Fremlæggelse af regnskabet til godkendelse v/ kasserer Vagn Mølgaard.
Vagn, nr. 67, gennemgik regnskabet. Årets resultat viser et underskud på 68.574,01 kr. Dette skyldes renoveringsarbejderne i det lille vænge. Egenkapitalen pr. 31.12.2012 udgør 39.307,84 kr.

Regnskabet blev godkendt.

4. Forslag til behandling:
– indkomne forslag: Ingen
– forslag fra bestyrelsen: Forslag om tilføjelse til § 8. Se bilag 1.
Tilføjelsen til § 8 blev vedtaget. Nu kan kasseren anvende netbanken uden at være i konflikt med vedtægterne.

5. Fastsættelse af kontingent.
– bestyrelsen foreslår ændring fra 450 kr. til 800 kr. Se bilag 2.
Forslaget gav anledning til debat. Christian, nr.35, ønskede at fastholde det nuværende kontingent på 450 kr. for så senere ved renovering af vængerne at indbetale et engangsbeløb.
Dirigenten satte det mest vidtgående forslag på 800 kr. til afstemning først.
1 stemte imod, 12 stemte for. Kontingentet for 2013 er således 800 kr.

Peder, nr. 51, mente at vide, at Munck påtager sig vedligehold af vejanlæg på servicekontrakt, og foreslog bestyrelsen at undersøge dette. Bestyrelsen vil meget gerne undersøge dette.

6. Valg af bestyrelse.
På valg er:

  • Annemaria Hansen, nr. 52, modtager genvalg.
  • Niels Pedersen, nr. 77, modtager genvalg.
  • Kim Bruun Pedersen, nr. 33, modtager ikke genvalg.

Annemarie, nr. 52, blev genvalgt
Niels, nr. 77, blev genvalg
Charlotte, nr. 50, blev opstillet og valgt

7. Valg af suppleanter.
På valg er:

  • Finn Hansen, nr. 52, modtager genvalg.
  • Charlotte Eisenhardt, nr. 50, modtager valg til bestyrelsen.

Finn, nr. 52, blev genvalgt.
Erik, nr. 54, blev opstillet og valgt.

8. Valg af revisorer.
Genvalg af Parly, nr. 41.
Revisionen består således af Parly, nr. 41, og Kent, nr. 55.

9. Valg af revisorsuppleant.
Peder, nr. 51, blev genvalgt.

10. Eventuelt.
Bestyrelsen blev bedt om at klarlægge vedtægternes § 6, som siger: ”Hver husstand har 2 stemmer”.

Niels takkede dirigenten for god mødeledelse og de fremmødte for et godt møde.
Generalforsamlingen sluttede kl. 20:30.

Referent: Niels, nr. 77, 23.03.2012.

Efter generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen sig således:

Annemarie Hansen, nr. 52 Formand
Vagn Mølgaard, nr. 67 Kasserer
Niels Pedersen, nr. 77 Sekretær
Charlotte Eisenhardt, nr. 50
Christian Kristensen, nr. 35

Finn Hansen, nr. 52
Erik Meyerhoff, nr. 54

Dette indlæg blev udgivet i Generalforsamling. Bogmærk permalinket.